De Bruyn Transport

Merkidentiteit, marketingregisseur & creatie

De Bruyn Transport uit Oudewater is niet zomaar een transportbedrijf. Al meer dan 60 jaar specialiseert het familiebedrijf zich in transport, logistiek en grondstoffenhandel voor grond-, weg- en waterbouw. In combinatie met advies in volume en planning, worden klanten, voornamelijk aannemers, ontzorgd in hun GWW transport en wordt ieder project, van groot tot klein, zo (kosten)efficiënt mogelijk uit handen genomen.

Na een moeizaam overnametraject dat in 2018 gelukkig positief werd afgerond, staan broer Joeri en zus Tirza de Bruyn nu, sterker dan ooit, samen aan het roer. Want die periode van onrust, heeft ook veel bezinning gebracht. Het belang van een sterke mindset en een gezonde levensstijl werd belangrijker dan ooit te voren.

Hulpvraag

Het doel van onze samenwerking? Die vernieuwde ondernemersvisie weer met trots en op authentieke wijze uitdragen. In een branche waarin een ongezonde leefstijl (slechte voeding, weinig beweging, eentonige werkzaamheden) de boventoon voeren in het imago, brengen deze ondernemers graag graag verandering teweeg, door vitaliteit en gezondheid expliciet uit te dragen in hun boodschap en mee te nemen in de bedrijfsvoering.

De samenwerking

We namen de identiteit onder de loep en bepaalde de positionering met als resultaat het De Bruyn merkboek . Daarna gingen we aan de slag met een stuk interne communicatie. Want inmiddels bleek, na onderzoek op gebied van de werkelijke en fysieke identiteit, dat die vernieuwde ondernemersvisie eerst intern geladen moest te worden om van daaruit draagvlak te creëren. Een geweldig mooi en interessant veranderproces. Want verandering in de bedrijfsvoering en cultuur? Dat brengt weerstand met zich mee. Maar we lieten ons niet zomaar uit het veld slaan! Met ons ideaalbeeld voor ogen en vanuit intrinsieke motivatie om te bouwen aan een nieuw soort bedrijf, schakelde we in positieve versnelling vooruit.

De resultaten inmiddels?

Wat als losse projecten begon, op een positieve manier in het nieuws komen met PR, een YouTube kanaal, video’s voor werkinstructies, video’s die het nieuwe merkverhaal vertelde, vernieuwing van de interne nieuwsbrief, vernieuwing van de vacatures, het schrijven van een vernieuwd merkverhaal en het opzetten van een interne ActiviteitenKalender vormde zich al gauw tot een groter geheel. Alles wat we deden, was terug te brengen tot 3 mooie pijlers:

  • Gezond bij de Bruyn

  • Duurzaam bij de Bruyn

  • Veilig bij de Bruyn

Nu alles intern zo mooi vorm had gekregen, was het de tijd om naar buiten te gaan treden. Een hele stap. Toch maakte Joeri en Tirza de keus, het is tijd. Het oude werd respectvol losgelaten en er werd plaatsgemaakt voor het nieuwe. Een naamsverandering, nieuwe huisstijl, nieuw logo en een compleet nieuwe website!

Van Transportbedrijf G. de Bruyn naar de Bruyn Transport. En dat alles binnen één jaar.

“Wij willen onze vernieuwde ondernemersvisie met trots uitdragen”.

 
WhatsApp Image 2021-03-19 at 19.44.56.jpeg
 
 
 

In samenwerking met:

Mind Your Own Business & fotograaf Menno Bausch.

Previous
Previous

Square Feet Amsterdam

Next
Next

Stufkens Optiek