since

1992

Sterke merken bouw je met een stevig fundament. Een merk zonder goede basis is als een mens zonder karakter; leeg, niet interessant en geen veilig keus om zomaar mee in zee te gaan. Dan kun je nog zoveel marketing en employer branding doen, als dat niet komt vanuit één heldere positionering, dan zal het zijn doel nooit raken. 

Niets maakt mij meer gelukkig dan - oké misschien kitesurfen dan - met ondernemers en hun teams te bouwen aan mooie merken die voor klant en medewerker van toegevoegde waarde zijn, B2B en B2C. 

De afgelopen jaren heb ik tientallen bedrijven geholpen met positionering, identiteit en employer branding. Als ex-digital nomad doe ik dat het liefst op inspirerende plekken, tijdens inspirerende sessies of gemakkelijk digitaal. 

niet waarom Bureau Geroosterd, maar de waarom ván Bureau Geroosterd. 

Vroeger hadden wij een hond thuis, Guus. Een kruising tussen een herder en bordercoli. En ontzettend slim, lief en aanhankelijk dier. We waren gek op haar. Op de kermis had mijn broertje een laserlampje gewonnen. Het rode, bewegende puntje op de vloer zorgde voor laserfocus bij Guus, die als een getrainde marinier achter het rode licht bleef aanvliegen. Voor ons een leuk spelletje, voor Guusje funest. Want Guusje keek op een gegeven moment alleen nog maar naar de vloer, in afwachting van het rode lichtje dat hopelijk snel weer zou verschijnen. In het dieptepunt beet ze zichzelf zelfs een tand door haar lip toen ze het rode lichtje van de stenen keukenvloer wilde afbijten. M’n moeder ontzei ons het spelletje. We hadden onze hond verpest – om nog maar even niet te spreken over de papegaaien van de overbuurman -. 

Na zeven jaar studie in marketing & communicatie en na jaren de grootste events en campagnes te hebben georganiseerd voor corporates en de publieke sector, is bij mij hetzelfde gebeurd. Ik was verpest. Niet zoals Guusje, trouw aan de laser, ik doorzag juist alles. Teveel achter de schermen kunnen kijken, het kunstje geleerd en de trucjes keer op keer gedaan. Gezien hoe het moet maar vooral ook hoe het niet moet. Juist dat liet me het goud zien. Ik heb de kracht ervaren van sterke merken. Hoe zij met een geregisseerde beleving kunnen zorgen voor verbinding, een lifestyle en hoe wij sterke merken maar al te graag omarmen als één van ons. Een merk bouwen is een beleving ansich. Zorgen dat die beleving zo geregisseerd wordt dat het bij je doelgroep precies de juiste snaar raakt, dat is topsport. En oh my, daar valt nog zóveel moois te bouwen. 

‘De wereld van marketing, communicatie, sales & reclame heeft me altijd geïntrigeerd. Want het blijkt mogelijk om, door aan de juiste touwtjes te trekken, jouw gewenste identiteit, realiteit te laten worden. Door middel van de juiste strategie, tools & merkregie.’ 

Dus mag het alsjeblieft

een kilootje meer zijn?

Authentiek in dit geval. Een subjectief containerbegrip wat ik liever niet meer gebruik. We roepen allemaal authentiek te zijn, puur, eerlijk, gezond… Maar van binnen zorgen dat het klopt, daar valt winst te behalen. Over grote roze luchtkasteen gesproken... Daar begon mijn missie. Bedrijven leiden naar hun sterkste positionering, voor winst op alle fronten. Daar begon ook mijn passie voor employer branding. Het uitrollen van de rode loper voor toekomstige kandidaten kún je namelijk niet doen zonder je zaakjes voorbij die rode loper op orde te hebben. Want als je nieuwe medewerker eenmaal binnen is, wil je ‘m ook behouden lijkt me. Wist je dat 72% van de nieuwe medewerkers in hun eerste week al het gevoel heeft te zijn voorgelogen in de sollicitatieprocedure? Zorgen dat je merk klopt van binnen én van buiten is hierbij essentieel.  Want klopt het van binnen dan gaat dit zich als nature ook naar buiten toe uitdragen. Duurzaam, consistent en herkenbaar vanuit een sterk eigen karakter. 

Grote roze luchtkastelen

start with why, daarom

Je kunt zeggen wat je wilt, maar onze grote vriend Simon Sinek heeft in ieder geval één ding goed begrepen. Zonder die grote ‘why’ kun je bouwen wat je wilt maar als je niet weet waarom, bouw je aan een groot roze luchtkasteel dat bij de minste windvlaag al op zijn kant belandt.

Natuurlijk, je kunt ‘m verplaatsen naar een plekje uit de wind. Maar zonder fundament is dat een gebed zonder eind. Niet duurzaam, niet consistent en al helemaal niet leidend. En dat die roze is? Dat was een keus van de luchtkasteeldesigner. Dat zou morgen net zo goed paars of oranje kunnen zijn. 

Met Bureau Geroosterd help ik je bouwen vanaf het fundament. Om dat vervolgens door te vertalen in alles wat je met je merk onderneemt. Ik reik je de tools aan, zodat als het huis eenmaal staat, je zelf in staat bent om duurzaam verder te bouwen vanuit de visie en het karakter dat in het fundament is verankerd. 

anders

dan andere bureaus.  

Als merkstrateeg help ik merken zich te positioneren als het #1 werkgeversmerk in hun branche. Niet van binnen én van buiten, maar op zo’n manier dat het zowel intern als extern werkt. Buiten en binnen zijn met elkaar verweven.

Wat leeft in jouw hoofd en hart, vertaald in een ijzersterke positionering en focusstrategieën. Anders dan andere bureaus ontvang je na afloop geen 89 paginagroot document waarin de positionering voor je is uitgeschreven - wat vervolgens netjes in een la wordt gelegd en waar nooit meer naar om wordt gekeken -. Nee, dit proces gaan we samen aan. 

Vanaf de start betrekken we de juiste personen in onze sessies. Jij en je medebestuurders, je marketeer(s), HR en het externe marketingbureau. Zodat jullie het merk zelf gaan dragen én uitdragen. Het belichamen.   

Meet the team

want wie is ‘we’ eigenlijk? 

Als positioneringsstrateeg en merkregisseur bouw ik met mijn klanten en hun teams aan employer brands. Als multi-creative kan ik met Bureau Geroosterd véél, maar niet alles. Heeft een project extra expertise op bepaalde thema’s nodig of zijn niet alle facetten in huis om te gekozen positionering te realiseren, dan werk ik daarvoor samen met een team van bureaus en creatieven. Van grafisch designers, advertentiespecialisten, webbouwers tot cultuurmanagers. Mijn werk stopt niet bij employer branding, we doen wat nodig is.  

Let’s get in touch

Klaar voor een goed gesprek?