Roos van Bureau Geroosterd - de bruggenbouwer tussen HR en Marketing

van strategie tot implementatie

voor een werkgeversmerk waar mensen bij willen horen.

Employer branding draait niet om harder roepen, maar om echte verbinding. Een sterk werkgeversmerk gaat verder dan werving: het is een strategisch geheel dat bepaalt hoe je talent aantrekt, hoe je medewerkers zich verbinden en hoe je hen behoudt op de lange termijn.

Ik help organisaties employer branding strategisch en authentiek neer te zetten – van positionering tot interne cultuur en communicatie. Wat we extern beloven voeren we intern door, tot er een merk en organisatie staat waar mensen bij willen horen.

Attract

*

Bond

*

Beyond

*

Attract * Bond * Beyond *

werkwijze: de drie fasen van employer branding

ATTRACT, BOND & BEYOND

Attract

resultaat: Je hoeft niet meer te schreeuwen om aandacht – talent komt naar je toe.


Attract gaat over zichtbaar zijn met een merk dat klopt. Niet harder roepen, maar vanuit helderheid, scherper communiceren. We brengen je werkgeversidentiteit in beeld, scherpen je verhaal en wervingsproces aan en zorgen dat je laat zien wie je bent. Zodat je aantrekt wat echt bij je past.

Mogelijke werkvormen:

▪ EVP Roos’t
Je waardenpropositie als werkgever opnieuw gepositioneerd en verwoord.

▪ Employer Brand Roos’t
(Her)positionering van je employer brand incl. BOND-karaktertest.

▪ VacatureRoos’t
Herschreven vacaturedie wél werkt, binnen één week.

▪ WervingsRoos’t (voorheen recruitmentproces review)
Optimalisatie van het sollicitatieproces — zodat je minder afhakers hebt en een kortere ‘time to hire’.

▪ CampagneRoos’t
Campagne- en contentformats die werven én je merk laden — strategisch en merkgedragen.

BOND

resultaat: Medewerkers voelen zich verbonden met je organisatie en dragen dit uit – intern én extern.


Een sterk werkgeversmerk leeft niet alleen in de werving van buiten, maar vooral in de dagelijkse beleving. In hoe je communiceert. In wat je waardeert. In wat je tolereert. BOND is waar merk en mens elkaar raken. Waar gedrag, cultuur en communicatie samenkomen. Hier bouwen we aan bonding die verder gaat dan voorwaarden. Medewerkers voelen zich onderdeel van iets groters – en willen dat ook uitdragen.

▪ BoardingRoos’t (on & off)
Een eerste indruk die klopt en een vertrek als ambassadeur.

▪ ExperienceRoos’t
De werkbeleving verbinden aan je merk, zodat het klopt van binnenuit.

▪ CultureRoos’t
Een cultuurprogramma dat taal, gedrag en rituelen verbindt aan je merk.

▪ InternalBrandingRoos’t
Interne activatie van je werkgeversmerk — begeleid, gedragen, geïmplementeerd.

& Beyond

resultaat: Je merk werkt. Nu zorgen we dat het blijft .


We hebben een verhaal gebouwd dat klopt. Een merk dat raakt. Maar hoe zorg je dat het blijft? BEYOND gaat over verankering. Over borgen wat werkt, zonder dat het verwatert. We maken het verhaal overdraagbaar, doorleefbaar. Zodat het merk niet een project blijft, maar een kompas. Een verhaal waar mensen bij willen horen – ook als jij er even niet bovenop zit.

  • We borgen en bouwen verder

  • We zorgen dat het blijft leven in communicatie, gedrag en keuzes

  • Zelfstandig gedragen door je team

  • Begeleiding en coaching, tijdelijk of projectmatig — wat nodig is om het merk echt te laten landen

Zonder de concurrent te hoeven overschreeuwen

word jij als een magneet op kandidaten en medewerkers

Waarom Bureau Geroosterd?

✅ Strategisch én uitvoerend: van inzicht tot implementatie
✅ Verbindt gedrag, merk en communicatie
✅ Geen dikke rapporten, maar actie – met aandacht voor mens én merk
✅ Achtergrond in sociale psychologie, merkstrategie & verandercommunicatie

Voor wie ik werk

a mismatch is also a match.

Bureau Geroosterd is er voor de harde werkers. De vakspecialisten. De pioniers die met hun product of dienst goud in handen hebben, maar zelf niet meer zien hoe dat hoe en waar dat goud te verzilveren.

Jullie zijn succesvol. Maar als iemand vraagt waar jullie als werkgever voor staan, of wat jullie anders maakt dan de rest… dan wordt het vaag. Natuurlijk weet je wie je klanten zijn. Maar waarom zouden de juiste mensen juist bij jullie willen horen? En hoe vertel je dat, zonder te vervallen in algemene teksten of geforceerde campagnes?

Jullie doen al van alles aan marketing en werving. Zelf of in samenwerking met een extern bureau. Niet dat dat laatste nu goed bevalt. Want zij lijken jouw innerlijke visie niet echt aan te voelen. Met oppervlakkige en ‘standaard’ communicatie als gevolg.

Bureau Geroosterd brengt beweging waar het wringt. Tijdelijk, strategisch, merkgedreven. Geen standaardbureau, maar een impuls die HR en marketing laat samenwerken aan een merk waar mensen bij wíllen horen.