Square Feet Amsterdam

Merkidentiteit, marketingregisseur, creatie

Square Feet Footwear. Een geweldige schoenenboetiek in hartje Jordaan, Amsterdam. Gerund door ondernemer en ontwerpster Marie-José die, zowel on- als offline, een seizoensgebonden collectie van schoenen en accessoires aanbiedt.

Voor de stadse, eigenzinnige en ondernemende vrouw.

Tijdloze items worden afgewisseld met trendsetters. Gezien Marie-Jose’s  achtergrond, als ontwerpster en hoofdinkoper bij grote internationale modemerken, is Square Feet de trends vaak vooruit en inspireert en informeert ze haar klant graag over wat komen gaat op modegebied.

Hulpvraag

Marie-José had een sterke focus offline, de fysieke winkel. De online mogelijkheden werden nog niet optimaal benut en daar wilde ze graag verandering in brengen. Het doel van onze samenwerking? Starten met verkopen via Instagram en het opzetten van e-mailmarketing. Beide  middelen waren niet onderhouden en versloft. We namen de identiteit en positionering van het merk onder de loep, (her) bepaalde de doelgroep, schreven een contentstrategie uit en gingen aan de slag met content creatie.

Het resultaat

Inmiddels versturen we twee keer per maand een waardevolle nieuwsbrief, hebben we in samenwerking met een fotografe een nieuwe beeldbank aan foto’s aangelegd en zorgen we samen voor een consistente, professionele maar authentieke online presence op social media. Dit heeft geleid tot meer verkoop van producten, zowel in de winkel als digitaal.

Bij Bureau Geroosterd zijn we ongelofelijk schoenenfan dus is het natuurlijk een groot feest om met Marie-José en alle mooie merken die ze voert, te mogen werken.  

Bureau Geroosterd x Square Feet Amsterdam
IG SF.png
Next
Next

De Bruyn Transport