Hip hip hooray: Bureau Geroosterd 5 jaar!
5 jaar Bureau Geroosterd: Employer branding, merkstrategie en marketingregie. Van zelfstandige in de dop naar Bureau Geroosterd in de praktijk
Wat begon met een camera op het strand van Zanzibar groeide uit tot een ‘boetiek bureau’ gespecialiseerd in employer branding, merkstrategie en marketingregie. Over een rechte weg kun je niet spreken, maar over een extreem kromme ook zeker niet. Dacht ik zo. Benieuwd naar het hele verhaal?
Hoe ‘t allemaal begon:
Na 5 jaar ploeteren als accountmanager op een grote evenementenlocatie, liet ik mijn vaste job in de zomer van 2019 achter me. Niet wetende wat het volgende hoofdstuk zou zijn. Avontuur is wat ik verlangde! Mijn tijd in de events sloot ik in stijl af. Niet alleen organiseerde ik één van de grootste business boksgala’s van Nederland. Ik stapte ook zelf de ring in. Op 3 december 2019, op mijn ‘eigen’ business boksgala, om vervolgens op 20 december het vliegtuig te nemen naar Afrika.
Een jaar in het buitenland wonen en werken om ervaring op te doen in marketing, dat was het plan. Een geweldige reis langs Zanzibar, Zuid-Afrika en Botswana volgde, waar ik werkte als social media manager bij een kiteschool en als groom te paard de savanne verkende en de paarden verzorgde op een paardenranch. Helaas eindigde dit avontuur alweer na vier maanden. Corona! Met één van de laatste KLM-vluchten vanuit Afrika werd ik gerepatrieerd naar Nederland.
Noodgedwongen kwam ik op mijn 27e levensjaar, weer thuis te wonen. Geen baan, geen auto én geen huis. Een goede reality check? Dat is een understatement.
Na vier weken lockdown besefte ik dat mijn Afrika-avontuur voorlopig in de ijskast moest. Mijn plannen vielen in duigen, maar tegelijkertijd werd er iets nieuws mogelijk. Door de pandemie kwam er een gloednieuw hotel in de binnenstad leeg te staan, waar ik samen met een vriendin tijdelijk op mocht passen. Daar, tussen de lege kamers en het geluid van de stad op afstand, richtte ik mijn eerste ‘kantoor’ in: één in de serre en één in het restaurant. En precies daar werd Bureau Geroosterd geboren.
Benieuwd hoe Bureau Geroosterd en ik zijn gegroeid door de jaren heen? Te leuk dat je nog steeds meeleest in mijn ondernemersreis. Bekijk hieronder mijn avonturen en obstakels van jaar tot jaar.
2019 – Van vaste baan naar zelfstandig op missie
Het social algoritme ‘gehackt’ (lees: de ins & outs van social media strategie geleerd en alle hacks om het algoritme te kraken en bovenaan de resultaten te verschijnen, verzameld). Mezelf leren vloggen en editen vanaf het strand op Zanzibar. Daar ontdekte ik de kracht van storytelling en zichtbaarheid.
📸 Met lievelingsklant en vriendin Tirza, directeur van De Bruyn Transport. Dankzij het werk met Tirza durf ik me nu volwaardig employer branding regisseur te noemen.
2020 - De eerste stap naar merkstrategie
Learnings over marketing en social media die ik had opgedaan tijdens mijn buitenlandavontuur, deelde ik met een oud-werkgever, die mij vervolgens vroeg of ik niet voor haar wilde komen werken om dit op te pakken. Mijn eerste klant!
Daarna: Inschrijving bij de KvK en samen met twee collega-ondernemers, onze eigen pop-up shop tijdens de pandemie: POCA LOCAL Oudewater.
Door de zakelijk vlogs die ik maakte ter promotie van POCO LOCAL, kwam ik aan mijn eerste grote employer branding opdracht. Toen nog niet wetende dat dit binnen een paar jaar mijn main focus zou worden.
Ook was dit het jaar waarin ik alles leerde over merkstrategie, branding en positionering, de start van al mijn opdrachten sindsdien.
Nieuwe opdrachten:
Square Feet Amsterdam
De Bruyn Transport
Stufkens Optiek
Van Vliet Bouwmaterieel
Brothers Horeca Groep
Elke Smit Photography
Flux Fysio
Brand Fuel
“Vanwege de coronatijd hadden drie jonge zzp-ers wel zin om iets leuks te organiseren in de binnenstad van Oudewater. In een prachtig winkelpand hebben ze een zeer sfeervolle pop-up store gerealiseerd met bijna alleen maar Oudewaterse merken.”
2021 – Positioneren en PR in de praktijk
Nog half in lockdown vertrok ik in een leeg vliegtuig naar Bonair om mijn onafgemaakte digital nomad avontuur, af te maken. En mijn klanten? Die gingen digitaal met me mee. Drie geweldige maanden volgden. Mijn eerste grote PR succes met De Groene Vloot Tijdens Code Rood. En daarna dichter bij huis: klanten ontvangen in ’t Zomerhuis voor de MerkRoos’t; mijn zelf ontwikkelde positioneringstraject voor bewuste merken. Samen met Elly organiseerde en hostte ik Wild in de Waard, want events is dat wat mijn evenementenhart stiekem nog verlangde.
Nieuwe opdrachten:
Brecheisen Business Boxing
Benelux Medical
Wendy van Vuuren HR
Circally
Esso van Schaik
2022 – Groei in merkstrategie en eerste grote opdracht als marketingregisseur
22-02-2022: De eerste editie van het sindsdien jaarlijkse OntbijtDiner; een inhoudelijk netwerkontbijt voor en door ondernemers en managers. Startjaar van meerdere nieuwe opdrachten in merkstrategie en marketingregie. Gestart met schrijven voor OnderNamen; een magazine en business club in de regio. Ook haalde ik mijn eerste grote opdracht als marketingregisseur binnen, voor een coöperatie met 17 vestigingen.
Nieuwe opdrachten:
Newtee
CitySense Utrecht
Freek Hypotheek
&Van Kooten
Ine van Leeuwen
Jasper Broere
2023 – Employer branding als focus
Het jaar waarin ik besloot me volledig op employer branding te gaan richten. ‘Father of employer branding’, Simon Barrow ontmoet. Gestart met trainen voor NCOI en Competence Factory. Zoals mijn moeder zei; “Als jij iets wil leren ga je geen training volgen, nee, jij gaat m gewoon geven.” 😄 #employerbranding En tussendoor: de organisatie van de eerste outdoor editie van Brecheisen Business Boxing, na 5 jaar indoor. Het grootste outdoor business boksgala van NL!
Nieuwe opdrachten:
Competence Factory
NCOI
Burnex
Oli Mazi
OnderNamen
2024 – Employer branding als rode draad
Heel hard gewerkt voor klanten met een uitstapje richting organisatieontwikkeling, maar main focus op employer branding. Zo hard voor bestaande klanten gewerkt dat ik niet eens de ‘2024 map’ voor nieuwe opdrachten heb aangemaakt intern.. 😱 Hier plukte ik later zeker niet de vruchten van.. #learnings
2025 – BOND™-gedachtegoed en nieuwe opdrachten
Een voorjaar van veel zaaien. Mijn eigen BOND™-gedachtegoed, waarin hechtingsstijlen in zakelijke context centraal staan, zag het licht. Ik publiceerde “Help, mijn bedrijf heeft bindingsangst” op Frankwatching. De BOND™-Werkwaardenscan ging in pilot. Ook haalde ik mijn certificaat op de postacademische opleiding tot Gedragsveranderaar (sociale psychologie) af. En nu, in de periode dat Bureau Geroosterd 5 jaar bestaat, start ik per 1 september met een opdracht die voelt alsof ‘ie uit de hemel komt vallen: arbeidsmarktcommunicatie en employer branding implementatie bij een projectmanagementbureau Bosman, gespecialiseerd in installatietechniek voor duurzame en innovatieve kantoorpanden. Wauw!
Nieuwe opdrachten:
Bliss Hypotheken & Consultancy
Employer Brand Builders
Bosman
“Waarom hebben organisaties moeite met duurzame relaties en wat kun je daar als werkgever aan doen?” Ik schreer er een artikel over dat gepubliceerd werd op FrankWatching.
Terugkijkend op afgelopen 5 jaar..
Bizar eigenlijk, hoe je zo druk kunt zijn met de vraag hoe het allemaal moet lopen en dat je dan vijf jaar later terugkijkt en denkt: holy shit, wat veel hoogtepunten. Het liep precies zoals het moest. Met knikkende knietjes elke keer weer in het diepe springen, om vervolgens tóch te genieten van de kick als alles samenvalt. Pippi striked again 😊
Iedere opdracht, klant en ervaring bracht me verder. Na 5 jaar zie ik hoe mijn rol steeds duidelijker wordt: merkstrategie en implementatie in employer branding. Zo help ik organisaties om werkgeversmerken te bouwen waar medewerkers én klanten bij willen horen.
Normaal schrijf en bouw ik mee aan dit soort jubileumverhalen voor mijn klanten. Maar nu schrijf ik het voor mezelf. En dat is eigenlijk best bijzonder. Iets waar je normaal nooit tijd voor maakt, omdat je druk bent met het verhaal van anderen. Terwijl het zo waardevol is om zelf even stil te staan. Met een glimlach zie ik de woorden zich vormen, mijn eigen verhaal, op papier. Lobi! :)
Dankjewel,
Als jij onderdeel bent van dit avontuur. Achter elke mijlpaal in mijn tijdlijn zit een klant die mij vertrouwde, een opdrachtgever die me de ruimte gaf, of een sparringpartner die me dat zetje gaf om groter te denken. Jij – als klant, opdrachtgever of sparringpartner – gaf mij de kans om mezelf opnieuw uit te vinden. Van Zanzibar tot Zomerhuis. Van boksgala tot boardroom & natuurlijk: BONDS. Ook al doe ik het formeel alleen, door de samenwerkingen voelt het vaak alsof ik wél een team heb. Soms niet één, maar tien tegelijk. A ten out of 10 🙌
Dus bij deze, een hele grote merci. Zonder jou was Bureau Geroosterd nooit geworden wat het nu is en waar het nu voor staat.
Op naar de volgende vijf!🚀
📸 Met klant - en inmiddels ook kitebuddy - van het eerste uur Jules Stufkens. Een foto die een verhaal opzich vertelt. Dankbaar voor hoe dit avontuur zich heeft ontwikkeld.

