Het verschil tussen employer branding en recruitmentmarketing.

De marketingtermen employer branding en recruitmentmarketing worden vaak te pas en te onpas ingezet. Ga je voor het eerst aan de slag met employer branding, dan kan ik me voorstellen dat je het verschil niet ziet. Maar dat verschil is er wel degelijk:

Het verschil tussen employer branding en recruitment marketing?

⏩Recruitmentmarketing wordt vaak pas ingezet bij urgentie: er is nú personeel nodig. Alle middelen hebben maar één doel; het zo snel mogelijk invullen van de openstaande vacature(s).

⏩Employer branding daarentegen, is bedoeld om het werkgeversmerk op lange termijn op de kaart te zetten. De content marketing strategie is gericht op merkbekendheid en het creëren van fans. Idealiter is deze content interessant voor zowel je klanten als latent werkzoekenden (64% van de arbeidsmarkt!).

Een krachtig employer brand zorgt er op termijn voor dat recruitmentmarketing een eitje wordt en het vinden van nieuw personeel een stuk sneller, leuker en goedkoper maakt. Wist jij het verschil al?

Zelf aan de slag met employer branding of recruitment marketing?

Als employer branding regisseur help ik organisaties met het bouwen van sterke werkgeversmerken. Plan vandaag nog je strategiegesprek met me in. Ik vertel je tijdens het gesprek direct welk perspectief ik voor je organisatie zie.

Als #merkregisseur help ik je de regie over jouw merk & employer brand terug te pakken.
Via mijn website bureaugeroosterd.nl, maar ook op LinkedIn deel ik over mijn persoonlijke en zakelijke ontwikkeling en praat ik over:
#employerbranding #recruitmentmarketing #personeelstekort #positionering #merkidentiteiten #merkkarakter #merkpositionering #werkgeversmerk #merkbouwen #creatievecampagnes

Previous
Previous

De 'U Vraagt Wij Draaien' tendens en hoe er mee te dealen.