Alles over archetypes

Welk karakter past bij jouw werkgeversmerk?


Het kwadrant van de actie – het extraverte en individuele domein 

Leider 

Lees verder >>

Hero 

Lees verder >>

Rebel 

Lees verder >>

Het kwadrant van de interactie – het extraverte en sociale domein: 

Clown 

Lees verder >>

Lover 

Lees verder >>

Creator 

Lees verder >>

Groen - Het kwadrant van het proces – het ingetogen en sociale domein 

Verzorger

Lees verder >> 

Innocent

Lees verder >>

Buurman 

Lees verder >>

Het kwadrant van de inhoud – het ingetogen en individuele domein 

Magiër 

Lees verder >>

Specialist  

Lees verder >>

Explorer 

Lees verder >>

Ieder merk heeft een ziel.

Maar als je al een tijdje onderneemt of hard bent gegroeid is het soms knap lastig dat merkverhaal goed in het vizier te houden. 

Ondernemen vanuit een sterk eigen karakter helpt je om koers te houden. Ook maakt het keuzes makkelijker. Je hebt immers gekozen – dat bén je – voor een sterke persoonlijkheid waarbij bepaalde keuzes heel duidelijk wel en niet passen. 

Ieder mens en iedere organisatie heeft alle archetypes in zich maar van nature voeren meestal één tot drie karaktertypes de boventoon. Consistent bouwen vanuit karakterarchetypes zorgt voor herkenbaarheid, vertrouwen en engagement bij medewerkers, klanten en relaties. 

Vanuit de archetypes kun je als organisatie reilen en zeilen maar je kunt er ook door ontdekken wat je valkuilen, strategieën, doelstellingen, onzekerheden en talenten zijn. Ook kun je vanuit je eigen archetype profiel bepalen hoe het karakterprofiel van je (nieuwe) medewerkers eruit moet zien. Kortom, de merkarchetypes zijn een essentieel onderdeel van de positionering van je merk en het uitdragen van je werkgeversmerk. 

Doe hier de karaktertest of lees hieronder meer over de archetypes die Bureau Geroosterd onderscheidt. Na jaren diverse tools en theorieën te hebben toegepast is deze karaktertest een combinatie van de meest bekende theorieën van onder andere Carl Jung.